ثروت جف بزوس مالک شرکت آمازون به ۲۰۲ میلیارد دالر رسید

نشریه بلومبرگ روز چهارشنبه گذشته با انتشار رتبه‌بندی جدید میلیاردرهای جهان، نام جف بزوس مالک شرکت آمازون را به عنوان ثروتمند‌ترین مرد تاریخ بشریت با افزایش ثروت پنج میلیاردی به ۲۰۲ میلیارد دالری، اعلام کرد.

ثروت شخصی جف بزوس بنیانگذار بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی در کره زمین که به سهام شرکت بزرگ آمازون گره خورده در پی جهش ناگهانی سهام این شرکت به یکباره افزایش قابل ملاحضه‌ای یافت و این نابغه‌ی دنیای تجارت الکترونیک را در بالاترین قله ثروت جهان قرار داد.

در لیست رده بندی بلومبرگ بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت با ۱۲۴ و مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک با ۱۱۵ میلیارد دالر در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

در حالی که کرونا و قرنطینه‌ی ناشی از آن باعث کسادی بازار اکثر مشاغل در جهان و حتی بسته شدن آنها گشت، اما؛ برای آمازون، این غول‌ تجاری جهان، رونق زیادی در بر داشت و برآوردن نیاز مشتری در دوره‌ی ممنوعیت گشت و گذار ناشی از کرونا، باعث بالا رفتن درآمد و همچنین افزایش سهام این شرکت شد.

روز چهارشنبه سهام این شرکت ۲.۸۵ درصد افزایش یافت که باعث افزایش ۵ میلیارد دالری ثروت شخصی جف بزوس هم شد.

بر این اساس ثروت بزوس از ابتدای سال جاری میلادی تا اکنون ۸۷ میلیارد دالر افزایش داشته یعنی، ماهانه ۱۱ میلیارد دالر به جیب وی اضافه شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *