متن بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان درمورد پایان مراسم عاشورا

بسم الله الرحمن الرحیم

عن النبی(ص): ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

 بدون تردید به گفته پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، امام حسین علیه السلام چراغ هدایت و کشتی نجات امت است و هرکس در نور این چراغ به سوی ساحل نجات حرکت کند قطعاً به روشنایی و هدایت و کمال می‌رسد.

ملت متدین و فهیم افغانستان از سال‌های متمادی قدر این نعمت بزرگ را به خوبی دانسته و از آن بهره‌های معنوی فراوان برده است. امسال نیز با وجود آفت وحشتناک کرونا و تهدیدهای امنیتی بحمدالله، مردم ما مشعل فروزان حسینی را هم‌چنان مشتعل نگهداشتند و مراسم عزاداری و نهضت انسان‌ساز و نجات‌بخش این پیشوای بزرگ را ارج نهادند و با شکوه و معنویت تمام این مراسم را برپا داشتند. شورای علمای شیعه افغانستان اولاً خدای قادر حکیم (ج) را شکرگزار است که به ملت متدین و نجیب ما این توفیق بزرگ را عنایت فرمود و سپس نکاتی را بدین مناسبت یادآوری می نماید:

۱. از مردم قدرشناس، جوانان با احساس و با ایمان، هیئت‌های امنای مساجد و حسینیه‌ها و سردسته‌های هیئت‌های عزاداری، سپاسگزاری و قدردانی می‌نماید که این مراسم مقدس را آنچنان پرشکوه و با معنویت و منظم برگزار کرده‌اند.

۲. از علما، خطبا و مداحان آگاه و متعهد سپاسگزاری می‌نماید که ضمن حفظ شور و حرارت مجالس عزاداری، در ارزیابی محققانه و صادقانه این نهضت مقدس کوشیدند و پیام حیات بخش آن را به مردم منتقل ساختند.

 ۳. از مقامات محترم امنیتی، مخصوصاً کمیته تأمین امنیت مراسم مذهبی، سپاسگزاری می‌نماید که در جهت تأمین امنیت این مراسم مقدس نهایت سعی صادقانه را نمودند تا این مراسم بدون هیچ حادثه خاص امنیتی انجام پذیرد.

 ۴. از جوانانی که عاشقانه و صادقانه تلاش کردند تا در تأمین امنیت عزاداران حسینی و هیئت‌ها و دسته‌ها سهیم باشند، نیز عمیقاً سپاسگزاری و قدردانی می‌نماید‌.

 والسلام 

شورای علمای شیعه افغانستان

 کابل  ۱۴ محرم الحرام ۱۴۴۲ برابر با ۱۲ سنیله ۱۳۹۹

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *