بانوان داکتر در هرات، یک عملیات جراحی مغز را با موفقیت انجام دادند

مسئولان شفاخانه حوزوی هرات از انجام موفقانه عملیات جراحی روی مغز یک بیمار، که توسط تیم پنج نفره از داکتران زن، در این شفاخانه انجام شد، خبر دادند.

این عملیات بروی بیماری ۶۰ ساله که دچار خونریزی مغزی بر اثر فشار بالا انجام شده است، توسط پنج تن از داکتران زن صورت گرفت و در نتیجه این بیمار که سمت راست بدنش فلج گشته بود، صحت‌یاب شده و توانمندی خود را بدست آورد.

سابقه جراحی مغز در هرات به ده سال می‌رسد، اما؛ این عملیات نشان از توانایی داکتران زن در تداوی بیماران در شرایط سخت و وخیم دارد.

محمدناصر حبیب، رئیس شفاخانه حوزوی هرات با اشاره به انجام گرفتن ماهانه حدوداً صد عملیات جراحی بزرگ و کوچک مغز و اعصاب در این شفاخانه از کمبود امکانات روز دنیا برای استفاده در جراحی‌های پیشرفته خبر داد و گفت که با وجود داشتن تخصص و ظرفیت لازم در ولایت هرات، کمبود امکانات باعث شده تا داکتران با ابتدایی‌ترین لوازم و کمترین امکانات دست داشته‌شان، عملیات‌های بزرگ و پیچیده‌ را انجام دهند.

هم اکنون عملیات‌های جراحی پیچیده‌ی مغز و اعصاب و ستون فقرات و تبدیل گرده‌ها و بیماری‌های قلبی در شفاخانه‌های دولتی و خصوصی در هرات انجام می‌گیرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *