دیدار سرگئی لاوروف با بشار اسد

به گزارش شبکه المیادین، “ولید المعلم” وزیر خارجه سوریه دیدار هیات روس با «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه را سازنده و مثمر ثمر توصیف کرد و گفت که گفتگو‌های میان دو طرف حول مسائل مختلف سیاسی و تحولات منطقه صورت گرفته است. وزیر خارجه روسیه هم بر پایبندی کشورش به دفاع از حاکمیت و استقلال سوریه تاکید کرد.

یک هیات عالی‌رتبه از روسیه شب گذشته وارد سوریه شدند تا با مقامات این کشور درباره توسعه همه جانبه روابط گفتگو کنند، وزیر خارجه روسیه هم که امروز به این هیئت ملحق شده پس از نُه سال به سوریه رفته است.

المعلم گفت: «آینده روابط با دوستان روس در حوزه اقتصاد و سیاست امیدوار کننده است»، او ادامه داد: روابط اقتصادی میان روسیه و سوریه ارتباطی به روابط سیاسی ندارد، بلکه بر اساس منافع دو ملت توسعه می‌یابد.

لاوروف ضمن تاکید بر ادامه عملیات برای شکست تروریسم در سوریه با حمایت روسیه گفت: «اولویت‌های جدیدی در سوریه وجود دارد که مهمترین آن‌ها بازسازی و بسیج حمایت بین المللی برای آن است».

«یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه هم گفت: «باید اعتراف کنیم که بیشتر مناطق غنی از نفت و گاز خارج از کنترل دولت سوریه است و از آنجایی که نفت منبع درآمد مهمی محسوب می‌شود، واقعیت موجود، دولت سوریه را از تجارت با نفت بازمی‌دارد».

معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد که توافق جدید درباره توسعه همکاری تجاری شامل بیش از چهل پروژه و از جمله راه اندازی و توسعه نیروگاه‌هاست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *