“عکرمه” یکی از طراحان حمله تروریستی به دو عالم دین در کابل بازداشت شد

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت فردی به نام عبیدالله معروف به “عکرمه”، یکی از طراحان حمله بر مولوی ایاز نیازی و مولوی عزیزالله مفلح که باعث کشته‌ شدن این دو عالم دین شد، خبر داد.

در اعلامیه آمده است که، عبیدالله و شهاب ‌المهاجر و چند نفر تروریست دیگر، در طراحی حملات تروریستی در کشور و همچنان بر علمای دینی دست داشته‌اند.

در اعلامیه‌ی ریاست عمومی امنیت ملی که امروز پنج‌شنبه (۲۰ سنبله) منتشر شده، آمده است که عبیدالله با نام‌های مستعار «عکرمه مدنی» و «خالد ارهابی» فعالیت می‌کرده و مسئول عمومی جنگ گروه داعش در ولایات شمال و شمال‌شرق افغانستان نیز بوده است.

مولوی ایاز نیازی از عالمان برجسته دینی، روز ۱۳ جوزا در مسجد وزیر اکبرخان در کابل و عزیزالله مفلح و چهار تن دیگر درست ۱۰ روز بعد در ۲۳ جوزای سال جاری هنگام ادای نماز در نتیجه انفجار مواد کار گذاشته شده در مسجد شیرشاه سوریْ، هدف حمله تروریستی قرار گرفتند.

امنیت ملی در عملیاتی هدفمند عکرمه را هنگام برنامه‌ریزی برای حمله‌ی انتحاری بر «مسجد امام صادق» در شهر قندوز، قبل از رسیدن به هدف بازداشت کرد.

براساس معلومات ریاست عمومی امنیت ملی، عبیدالله در سال‌های ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۴ میلادی در مرکز «عبدالله ابن مبارک» مربوط به شبکه حقانی در وزیرستان شمالی آموزش‌ دیده و پس از ظهور شاخه خراسان در شمال افغانستان به آن پیوسته است. او در اعترافات خود به دست داشتن در چند عملیات انتحاری در کابل و دیگر ولایات اشاره کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *