حداقل ۳۱ کشته در آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا

در سه ایالت کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن تابحال حدود ۳۱ نفر جان خود را در آتش سوزی‌های شدید که از سه هفته به این سو آغاز شده، از دست داده‌اند.

گرمای بی‌سابقه و وزش بادهای شدید تا بحال شعله‌های آتش را به میلیون‌ها جریب زمین کشانده و باعث تخریب هزاران خانه و آواره شدن ساکنان این مناطق شده است.

مقام‌ها از کشته شدن حداقل ۳۱ نفر در این آتش‌سوزی‌ها در غرب امریکا و مفقود شدن بیش از ۱۰۰ نفر در ایالت اورگان و دستور تخلیه اجباری برای ۴۰ هزار نفر در این ایالت، خبر دادند.

به گزارش (IQAir.com) دود ناشی از این آتش سوزی‌ها باعث آلودگی شدید هوا در پورتلند بزرگترین شهر ایالت اورگان و همچنین دو شهر سیاتل و سانفرانسیسکو شده است.

ایالت واشنگتن هم در ۱۵ محل مختلف درگیر مقابله با آتش سوزی است و تا بحال یک نوجوان ۱۵ ساله در حین فرار از شعله‌های آتش جان باخته است.

در کالیفرنیا هم آتش سوزی “نورت کامپلکس” که یکی از مرگبارترین آتش سوزی‌ها در تاریخ این ایالت به حساب می‌آید تا بحال جان ۱۶ نفر را گرفته و ۱۶ نفر هم مفقود شده‌اند.

این ایالت از ۱۵ ماه گذشته تا بحال شاهد مرگ حداقل ۲۰ نفر بوده است. ۱۴ هزار و ۸۰۰ مامور اطفائیه در عملیاتی گسترده در حال خاموش کردن این آتش هستند و حدود ده‌ها هزار نفر هم خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند.

هرچند عوامل طبیعی مانند باد شدید به گسترش این آتش سوزی‌های عظیم کمک کرده، افزایش دمای زمین به دلیل فعالیت انسانی از عوامل بنیادی بدتر شدن آنهاست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *