نتایج کانکور ۱۳۹۹ اعلام شد / ۹۸ درصد داوطلبان کامیاب شده‌اند

اداره ملی امتحانات در نشستی خبری نتایج آزمون کانکور سال ۱۳۹۹ را رسماً اعلام کردند؛ بر طبق لیست نهایی ارائه شده توسط این کمیته، خانم شمسیه فرزند محمد‌نسیم از لیسه محمد آصف مایل شهر کابل، با کسب نمره ۳۵۳.۱۸۵، نفر اول در این آزمون و در دانشکده‌ی طب دانشگاه کابل کامیاب شده است.

نعمت‌الله ولد محفوظ‌الله از کابل با ۳۵۳.۱۳۳ نمره، محمد مجتبی ولد گل حسین با ۳۵۰ نمره از کابل، به ترتیب دوم و سوم نمره کانکور امسال اعلام شده‌اند.

عبدالقدیر خموش، سرپرست اداره ملی امتحانات در  این نشست گفت: ۹۸ درصد از داوطلبان این آزمون کامیاب شده‌اند و در مجموع حدود ۲۰۰ هزار نفر در آزمون کانکور امسال شرکت کرده‌اند. این تعداد داوطلب در شش دوره و در ۳۴ ولایت در آزمون شرکت کردند که برگزاری این آزمون تقریباً یک ماه را در بر گرفت.

عباس بصیر، سرپرست وزارت تحصیلات عالی نیز از مصئون بودن پروسه امتحان از دخالت‌ها و شفافیت در این زمینه خبر داد و گفت: «تلاش‌های زیادی در قسمت بالابردن ظرفیت جذب داوطلبان کانکور صورت گرفته است، اما هنوز هم ظرفیت جذب بیش از ده درصد داوطلبان تحصیلات عالی وجود ندارد» و در ادامه هم گفت: «در سال‌های آینده یکی از برنامه‌های وزارت تحصیلات عالی، تطبیق برنامه‌هایی در راستای بلند بردن کیفیت نظام تحصیلی کشور خواهد بود.»

وی اضافه کرد که ۲۰ بورسیه تحصیلی برای افراد اول تا بیستم و ۱۲۰ بورسیه برای اول تا سوم نمره ولایت‌های دیگر در نظر گرفته شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *