برگزاری المپیک توکیو در ۲۰۲۱، وعده “سوگا” در نشست سازمان ملل

نخست وزیر جدید ژاپن روز جمعه (۴ میزان) از آمادگی‌های کشورش برای برگزاری بازی‌های المپیک در سال پیش رو خبر داد. این درحالی است که این رقابت‌ها قبلاً به دلیل شیوع کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شده بود.

یوشیهیده سوگا که برای اولین‌بار در مقام نخست وزیر ژاپن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، گفت: «ژاپن مصمم است تا سال آینده از بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو میزبانی کند و این خود شاهدی برای پیروزی بشریت بر همه‌گیری ویروس کرونا خواهد بود.»

او همچنان از تلاش کشورش برای برقراری امنیت و ایمنی کامل در طول برگزاری این بازی‌ها سخن گفت.

گفته می‌شود که درگیر شدن جهان با کرونا، اشتیاق ژاپنی‌ها را برای میزبانی بازی‌های المپیک توکیو را به کم‌تر از یک سوم کاهش داده است.

در عین حال کمیته بین‌المللی المپیک و برگزارکنندگان بازی های المپیک توکیو، با تمهیدات پیشگیری شدید، از جمله اعمال محدودیت در تردد و جابجایی ورزشکاران در طول برگزاری بازی‌ها و نیز پذیرش تعداد محدود از تماشاگران در ورزشگاه‌ها، سعی دارند تا امنیت برای شرکت کنندگان را تضمین کنند.

تأخیر بی‌پیشینه‌ی المپیک علاوه بر تحمیل هزینه‌های اضافی برای میزبان، ضرر و زیان‌های مالی بسیار دیگری را ایجاد کرده و خواهد کرد. برگزارکنندگان این بازی‌ها در تلاش برای جبران خسارت‌های وارده، طرح صرفه‌جویی‌ در موارد حاشیه‌ای، از جمله مراسم پر زرق و برق افتتاحیه و اختتامیه المپیک را در نظر دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *