امکان تست سریع کرونا در ۱۵ الی ۳۰ دقیقه با کیت‌های نسل جدید

قرار است بزودی موارد مشکوک ابتلا به کرونا در امریکا و تعداد زیادی از کشورهای فقیر جهان، توسط کیت‌های آزمایش سریع که نتایج را در مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه مشخص می‌کنند، تست شوند تا با سرعت بخشیدن در روند تشخیص مبتلایان، میزان مرگ و میر را ت اجایی که امکان داشته باشد به حداقل برسانند.

این در حالی است که شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است و اکنون سازمان جهانی صحت می‌خواهد تا با تأمین بودیجه لازم، تعداد ۱۲۰ میلیون کیت تست سریع ۵ دالری را در اختیار کشورهای فقیر جهان قرار دهد. بر اساس این طرح، اعتبار ۶۰۰ میلیون دالری برای راه اندازی این پروسه در ۱۳۳ کشور در مدت زمان ۶ ماه را در نظر گرفته شده است.

دولت امریکا هم اعلام کرد به دستور دونالد ترامپ، ۱۵۰ میلیون کیت نیز در این کشور توزیع خواهد شد.

این کیت‌ها از نظر کارکرد بسیار سریع‌تر، ارزان‌تر و آسان‌تر از آزمایش «پی‌سی‌آر» بوده، اما احتمال خطا و اعلام نتایج منفی کاذب در آنها وجود دارد.

موج دوم شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان باعث میل بیشتر در استفاده از این فناوری شده است، تا شاید با این روش از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری به عمل آید.

در حالی که دنیا در انتظار برای این کیت‌ها به سر می‌برد، یک شرکت چینی ادعای ساخت اولین دستگاه تست پی‌سی‌آر با اعلام نتیجه ۳۰ دقیقه‌ای را منتشر کرد.

مالکان این شرکت چینی، نام این دستگاه را «فلش ۲۰» اعلام کرده و قیمت آن را هم ۳۸ هزار یورو عنوان داشته‌اند، آنها ادعا دارند که این دستگاه، وجود و یا عدم وجود ویروس را در ۳۰ دقیقه تشخیص و نتایج را بصورت مستقیم از طریق یک اپلیکیشن مستقیماً به تلفن هوشمند، ارسال می‌دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *