انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲| برزیل با هت‌تریک نیمار، صدرنشین شد

به گزارش بخش ورزشی تمدن، در ادامه دیدارهای دور دوم از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آمریکای جنوبی، صبح امروز چهارشنبه (۲۳ میزان) ۴ بازی انجام شد که در یکی از این بازی‌ها تیم ملی برزیل که میهمان پرو بود، با نتیجه ۴ بر ۲ میزبان خود را شکست داد.

 نیمار سه بار در دقایق ۲۸ و ۸۳ (هر دو از نقطه پنالتی) و ۴+۹۰ و ریچارلیسون در دقیقه ۶۴ گل‌های برزیل را به ثمر رساندند و آندره کاریو در دقیقه ۶ و رناتو تاپیا در دقیقه ۵۹ گل‌های پرو را زدند.

با این نتیجه برزیل ۶ امتیازی شد و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به آرژانتین در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت. پرو هم با یک امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

در بازی همزمان اروگوئه در خانه اکوادور با نتیجه ۴ بر ۲ تن به شکست داد. مویسس کایسدو در دقیقه ۱۵، مایکل استرادا در دقایق ۴+۱۵ و ۵۲ و گونسالو پلاتا در دقیقه ۷۵ گل‌های اکوادور را به ثمر رساندند و لوئیس سوارس در دقایق ۸۴ و ۵+۹۰ هر دو گل اروگوئه را از روی نقطه پنالتی زد.

اروگوئه با این شکست و سه امتیاز به رده ششم سقوط کرد. اکوادور اما با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به اروگوئه در رده پنجم است.

در دیگر بازی کلمبیای تحت هدایت کارلوس کی‌روش در خاک شیلی به تساوی ۲-۲ دست پیدا کرد. کلمبیایی‌‌ها با گل دقیقه جفرسون لرما در دقیقه ۷ پیش افتادند اما آرتورو ویدال با گلی که در دقیقه ۳۸ از روی نقطه پنالتی کار را برای شیلی به تساوی کشاند. الکسیس سانچس در دقیقه ۴۱ دومین گل شیلی را به ثمر رساند و ورق را به سود میزبان برگرداند اما رادامل فالکائو در دقیقه ۱+۹۰ کلمبیا را از شکست نجات داد. این نتیجه سبب شد کلمبیا با ۴ امتیاز در رده سوم قرار بگیرد. شیلی اما با یک امتیاز به رده هفتم سقوط کرد.

در آخرین بازی مصاف خانگی ونزوئلا و پاراگوئه با پیروزی یک بر صفر پاراگوئه خاتمه یافت. پاراگوئه با این برد ۴ امتیازی شد و در رده چهارم قرار گرفت اما ونزوئلا همچنان بدون امتیاز در رده نهم جدول است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *