با ثبت ۴۵ مورد ابتلای جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا، به ۳۳۵۶۱ نفر رسید

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز ‌شنبه (۲۶ میزان) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۲۸۲ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۵۳ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، بلخ، ننگرهار، پکتیا، لغمان، کنر، فاریاب و پکتیکا به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۰ هزار و ۱۴۱ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۴۵ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۳ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۳ مورد فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در عدد ۱ ‌هزار و ۴۸۸ نفر ثابت باقی مانده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۳۹,۶۴۴,۸۶۱ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۱۱۰,۱۸۲ نفر قربانی این ویروس و ۲۹,۶۸۶,۲۹۵ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۸,۲۸۸,۲۷۸ نفر مبتلا و ۲۲۳,۶۴۴ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۷,۴۳۲,۶۸۰ مبتلا و با ۱۱۳,۰۳۲ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور مکزیکو با ۴۱۹ نفر، روسیه با ۲۷۹ نفر و ایران با ۲۵۳ نفر قربانی در طول یک شبانه‌روز بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *