افشای اسرار مالیاتی رئیس جمهور امریکا؛ ترامپ در چین حساب بانکی دارد

نیویورک تایمز گزارش داد که به اسناد مالیاتی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا دست یافته که نشان می‌دهد وی در سه کشور خارجی حساب بانکی دارد که یکی از آنها چین است.

بر طبق گزارش نیویورک تایمز، این حساب بانکی که در سال ۲۰۱۳ ایجاد شده، برای پرداخت مالیات مجموعه هتل‌های بین‌المللی ترامپ (LLC) در کشور چین بوده است.

نیویورک تایمز نوشت، بیشتر حساب‌های خارجی ترامپ با نام شرکت‌ها ثبت شده و در نتیجه در فرم اعلام علنی دارایی‌های وی دیده نمی‌شوند. تایمز می‌افزاید که مقدار جابجایی‌های پولی در این حساب‌ها با این اسناد قابل تشخیص نیست و موسسات مالیاتی که این حساب‌ها در آنها وجود داشته هم قابل شناسایی نیستند.

قانون مالیاتی امریکا، شهروندان این کشور را ملزم به ارائه گزارش سهم درآمدشان از کشورهای دیگر می‌کند، و در این اسناد مدیریت هتل‌های ترامپ فقط به گزارش پرداخت مالیات ۱۸۸۵۶۱ دالری در چین پرداخته است.

سرویس درآمد داخلی آمریکا مالیات دهندگان این کشور را ملزم می‌کند سهم درآمدشان از کشورهای خارجی را گزارش کنند و هویت مدیریت هتل‌های ترامپ تنها به گزارش چند هزار دلار از چین پرداخته است.

آلن گارتن، وکیل شرکت ترامپ گفت، این حساب بعد از آن افتتاح شد که شرکت ترامپ دفتری را در چین افتتاح کرد تا از طریق آن به دنبال معاملات مربوط به هتل در آسیا برود.

این در حالی است که جنگ تجاری ایالات متحده و چین از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *