با ثبت ۱۰۴ مورد ابتلای جدید به کرونا، شمار قربانیان به ۴۰,۹۳۷ نفر در کشور رسید

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز ‌دو‌شنبه (۵ عقرب) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۴۳۱ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۱۰۴ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، تخار، قندوز، نیمروز، غزنی، زابل و ارزگان به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۰ هزار و ۹۳۷ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۲۱ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۴ هزار و ۱۵۰ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ مورد فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۱ ‌هزار و ۵۱۸ نفر رسیده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۴۳,۳۸۱,۹۱۴ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۱۵۹,۶۶۷ نفر قربانی این ویروس و ۳۱,۹۲۱,۲۲۱ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۸,۸۸۹,۱۸۳ نفر مبتلا و ۲۳۰,۵۱۰ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۷,۹۰۹,۹۵۹ مبتلا و با ۱۱۹,۰۳۰ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور روسیه با ۲۱۹ نفر، مکزیکو با ۱۸۱ نفر و اندونزیا با ۱۱۲ نفر قربانی در طول یک شبانه‌روز بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *