خداحافظی پوگبا با تیم ملی فرانسه در اعتراض به اظهارات مکرون

به گزارش بخش ورزشی تمدن، پوگبا بازیکن مسلمان تیم ملی فرانسه در واکنش به اظهارات اسلام‌ستیزانه امانوئل مکرون از تیم ملی این کشور کناره‌گیری کرد.

پل پوگبا ستاره ملی پوش فرانسوی و مسلمان تیم منچستریونایتد، اعلام کرد به دلیل سخنان توهین‌آمیز امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره اسلام و ارتباط بین اسلام و تروریسم بین‌المللی دیگر در تیم ملی این کشور بازی نخواهد کرد.

پل پوگبای ۲۷ساله که با پیراهن تیم ملی فرانسه فاتح جام‌جهانی شده، مسلمانی معتقد است. وی حتی پیش از اظهارات اخیر مکرون، از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت پیامبر اسلام در نشریه شارلی هبدو هم عصبانی بوده و در نهایت زمانی که دولت فرانسه اعلام کرده قصد دارد به شکل رسمی از معلمی که آنها را به نمایش گذاشته بود تجلیل کند، در نهایت تصمیم گرفته به حضور در تیم ملی این کشور پایان دهد.

پوگبا صحبت‌های مکرون درباره تروریسم و اسلام را نژادپرستانه و اسلام هراسانه قلمداد کرده و تصمیم گرفته دست به اعتراض بزند.

 امانوئل مکرون در واکنش به قتل معلم فرانسوی در یک سخنرانی از حمله به او تحت عنوان “تهاجم تروریسم اسلامی” یاد کرد و اعتراض‌های زیادی را در دنیای اسلام برانگیخت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *