مارادونا اسطوره فوتبال آرجانتاین؛ زیر تیغ جراحان

رسانه‌های آرجانتاینی امروز چهارشنبه (۱۴ عقرب) از بد شدن وضعیت صحی دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال این کشور به دلیل لخته شدن خون در ناحیه سر و احتمال عملیات جراحی بر روی وی خبر دادند.

داکتر شخصی مارادونا پس از بستری شدن وی، مدعی شد که بدن او دچار کم خونی شده و بیماری او زیاد جدی نیست اما رسانه‌ها در این کشور، مدعی شدند که مارادونا به دلیل لخته شدن خون در ناحیه سرش بستری شده و احتمال می‌رود که در روزهای آینده جراحی شود.

گفته می‌شود که در صورت لزوم عملیات جراحی، این کار توسط داکتر شخصی وی انجام خواهد گرفت و زمان و مکان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

نزدیکان مارادونا به رسانه‌ها گفته‌اند که عمل جراحی مارادونا زیاد پیچیده نیست و با انجام آن هیچ آسیبی به وی نخواهد رسید.

دیگو آرماندو مارادونا زاده ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ در بوینس آیرس، اکنون با شصت سال سن، بر اساس نظرسنجی که از سوی فیفا انجام ‌شد، او همراه با پله برنده عنوان برترین بازیکن قرن بیستم میلادی شناخته می‌شود. وی در ۱۷ سالگی به تیم ملی دعوت و با درخشش خود در جام جهانی ۱۹۸۶ یکی دلایل قهرمانی آرجانتاین به شمار می‌رود.

مارادونا در رده ملی ۹۱ بار برای تیم ملی آرجانتاین به میدان رفت و ۳۴ بار گلزنی کرد. او در چهار جام جهانی فوتبال شرکت داشت. مارادونا پس از کناره‌گیری از تیم ملی آرجانتاین و پس از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در میان تعجب همگان در ماه مه ۲۰۱۱ سرمربیگری تیم الوصل امارات را با قراردادی دو ساله بر عهده گرفت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *