شمار مجموعی مبتلایان به کرونا در کشور از مرز ۴۲ هزار نفر گذشت

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز ‌‌شـنبه (۱۷ عقرب) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۲۱۸ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۵۸ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های قندهار، بلخ، ننگرهار، پکتیا، هلمند و زابل به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۲ هزار و ۳۳ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۶ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۴ هزار و ۴۴۶ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۱ ‌هزار و ۵۵۶ نفر رسیده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۴۹,۶۸۵,۳۱۱ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۲۴۹,۰۳۰ نفر قربانی این ویروس و ۳۵,۲۶۸,۹۳۷ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۱۰,۰۵۹,۷۸۲ نفر مبتلا و ۲۴۲,۲۳۹ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۸,۴۶۲,۰۸۰ مبتلا و با ۱۲۵,۶۰۵ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور مکزیکو با ۵۵۱ نفر، بلژیک با ۱۸۸ نفر و اوکراین با ۱۸۷ نفر قربانی در طول یک شبانه‌روز بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *