انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲| روز خوش‌شانسی برای برازیل، اروگوئه و شیلی

به گزارش بخش ورزشی تمدن، در ادامه بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی، روز شنبه (۲۴ عقرب) تیم ملی فوتبال برازیل در دیداری خانگی به لطف گل دقیقه ۶۷، روبرتو فیرمینو با نتیجه یک بر صفر ونزوئلا را شکست داد. شاگردان تیته با این برد ۹ امتیازی شدند و صدر جدول رده‌بندی را از آرجانتاین گرفتند.

کلمبیا در ورزشگاه متروپولیتانو، پذیرای اروگوئه بود و مقابل میهمانش تن به شکست ۳ بر صفر داد. برای اروگوئه، ادینسون کاوانی در دقیقه ۵، لوئیس سوارس در دقیقه ۵۴ (پنالتی) و داروین نونیس در دقیقه ۷۳، گلزنی کردند.

اروگوئه با این برد ۶ امتیازی شد و خود را به رده چهارم جدول مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ رساند. شاگردان کارلوس کی‌روش هم که در دو بازی اول خود به برتری رسیده‌ بودند، با قبول اولین شکست خود در این مرحله ۶ امتیازی باقی ماندند و تغییری در جایگاه سومی‌شان حاصل نشد.

در همین چارچوب، شیلی در ورزشگاه ناسیونال خولیو مارتینس پرادانوس موفق شد میهمانش، پرو را با نتیجه ۲ بر صفر از پیش‌رو بردارد.

شاگردان رینالدو روئدا که اولین برد خود در این مرحله را تجربه کردند، با این پیروزی شمار امتیازات‌شان را به ۴ رساندند و خود را تا رده ششم جدول بالا کشاندند.

با پایان بازی‌های هفته سوم این رقابت‌ها، تیم‌های برازیل و آرجانتاین به ترتیب با کسب ۹ و ۷ امتیاز رتبه‌های اول و دوم جدول رده‌بندی را در اختیار دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *