ثبت ۱۲ فوت / ۲۰۷ مورد ابتلای جدید به کرونا، در شبانه‌روز گذشته

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز یک‌‌شـنبه (۲ قوس) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۱۳۰۷ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۲۰۷ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، قندهار، بلخ، ننگرهار، پکتیا، دایکندی، نیمروز و پکتیکا به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۴ هزار و ۷۰۶ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۵۱۲ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۵ هزار و ۹۳۴ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۱ ‌هزار و ۶۸۷ نفر رسیده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۵۸,۵۴۸,۰۰۳ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۳۸۷,۴۴۴ نفر قربانی این ویروس و ۴۰,۵۱۳,۰۱۷ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۱۲,۴۵۰,۶۶۶ نفر مبتلا و ۲۶۱,۷۹۰ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۹,۰۹۵,۹۰۸ مبتلا و با ۱۳۳,۲۶۳ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور مکزیکو با ۵۵۰ نفر، روسیه با ۴۰۱ نفر و اوکراین با ۱۳۸ نفر قربانی در طول یک شبانه‌روز، بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *