ثبت ۲۸۲ مورد جدید از میان ۱,۳۲۳ نمونه مشکوک به کرونا در شبانه‌روز گذشته

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز دو‌‌شـنبه (۳ قوس) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۱۳۲۳ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۲۸۲ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، قندهار، بلخ، ننگرهار، بامیان، بادغیس، دایکندی، پروان، نیمروز، لوگر، غزنی، هلمند، میدان‌وردک، پنجشیر و زابل به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۴ هزار و ۹۸۸ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۴۲ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۵ هزار و ۹۷۵ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۸ فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۱ ‌هزار و ۶۹۵ نفر رسیده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۵۹,۰۵۶,۶۸۹ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۳۹۴,۷۸۲ نفر قربانی این ویروس و ۴۰,۸۲۱,۴۹۳ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۱۲,۵۸۹,۰۸۸ نفر مبتلا و ۲۶۲,۷۰۱ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۹,۱۴۰,۳۱۲ مبتلا و با  133,773 نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور ایران با ۴۷۵ نفر، روسیه با ۳۶۱ نفر و مکزیکو با ۳۰۳ نفر، قربانی در طول یک شبانه‌روز، بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *