مرگ ۲۷ نفر / شناسایی ۲۳۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز ‌دوشـنبه (۱۷ قوس) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۱۳۵۰ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۲۳۲ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، بلخ، ننگرهار، تخار، پکتیا، بغلان، قندوز، پروان، نمیروز، دایکندی، لوگر، میدان‌وردک، لغمان، زابل، فاریاب، ارزگان و سرپل به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۸ هزار و ۱۳۳ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۲۰۲ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۷ هزار و ۹۸۴ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۱ ‌هزار و ۹۰۲ نفر رسیده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۶۷,۴۵۷,۶۵۰ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۵۴۲,۹۱۰ نفر قربانی این ویروس و ۴۶,۶۶۲,۲۹۷ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۱۵,۱۵۹,۵۲۹ نفر مبتلا و ۲۸۸,۹۰۶ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۹,۶۷۷,۲۰۳ مبتلا و با ۱۴۰,۵۹۰ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور روسیه با ۴۵۶ نفر، ایران با ۲۹۴ نفر، مکزیکو با ۲۶۱ نفر و لهستان با ۱۴۵ نفر و قربانی در طول یکشبانه‌روز، بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *