لیگ قهرمانان اروپا| بارسلونا صدر جدول را به یوونتوس باخت! / منچستریونایتد و رن حذف شدند

به گزارش بخش ورزشی تمدن، دیدارهای شب نخست از هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب (۱۸ قوس) با برگزاری شش دیدار به پایان رسید که در مهمترین آنها در گروه G تیم فوتبال یوونتوس، میزبان خود بارسلونا را در ورزشگاه نوکمپ با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و انتقام شکست بازی رفت را گرفت.

در این بازی کریستیانو رونالدو دو بار از روی نقطه پنالتی در دقایق ۱۳ و ۵۲ گلزنی کرد و دیگر گل یوونتوس را هم وستون مک‌کنی در دقیقه ۲۰ به ثمر رساند. یوونتوس با این پیروزی همچون بارسلونا ۱۵ امتیازی شد اما به سبب کسب نتیجه بهتر در بازی‌‌های رودررو با این تیم صدر جدول را از تیم کاتالان گرفت تا در قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی در سید یکم قرار بگیرد.

یوونتوس همچنین در این بازی توسط لئوناردو بونوچی یک گل دیگر هم زد که VAR آن را آفساید تشخیص داد.

در دیگر بازی گروه G دیناموکیف اوکراین در خانه با یک گل فرنس‌واروش مجارستان را شکست داد تا چهار امتیازی شود و بالاتر از حریف یک امتیازی‌اش به‌عنوان تیم سوم گروه راهی لیگ اروپا شود. تنها گل این مسابقه را دنیس پوپوف در دقیقه ۶۰ به ثمر رساند.

در دیگر بازی مهم سه‌شنبه شب در گروه H، تیم فوتبال منچستریونایتد در آلمان با نتیجه ۳ بر ۲ به میزبان خود لایپزیگ باخت. آنجلینیو در دقیقه ۲، آمادو هایدارا در دقیقه ۱۳ و جاستین کلایورت در دقیقه ۶۹ لایپزیگ را ۳ بر صفر پیش انداختند و در ادامه برونو فرناندس در دقیقه ۸۰ از روی نقطه پنالتی و پل پوگبا در دقیقه ۸۲ دو گل از گل‌های خورده را برای تیم انگلیسی جبران کردند. با این حال این گل‌ها برای جلوگیری از حذف شیاطین سرخ کافی نبودند و آنها با وجود شروع خوبی که در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان داشتند با ۹ امتیاز و برای اولین بار از فصل ۱۶-۲۰۱۵ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف شدند.

با این نتیجه لایپزیگ صدرنشین شد و به‌عنوان اولین تیم از این گروه صعود کرد هرچند به خاطر اتفاقی که در بازی دیگر گروه رخ داد، هنوز صدرنشینی‌اش قطعی نیست.

در بازی همزمان تیم فوتبال استانبول باشاک‌شهیر در خانه پاری‌سن‌ژرمن تنها ۲۰ دقیقه بازی کردند و بعد از آن به دلیل اظهارنظر نژادپرستانه داور چهارم مسابقه به یکی از بازیکنان این تیم، به نشانه اعتراض زمین بازی را ترک کردند.

در گروه E که بازی‌های آن کاملاً تشریفاتی بود، تیم چلسی که پیش از این صعودش به‌عنوان تیم اول قطعی شده بود، در خانه مقابل کراسنودار روسیه، به تساوی یک – یک رضایت داد. جورجینو در دقیقه ۲۸ از روی نقطه پنالتی برای چلسی و رمی کابلا در دقیقه ۲۴ برای کراسنوداری که پیش از این سوم شدن و رفتنش به لیگ اروپا قطعی شده بود، گلزنی کردند.

در بازی همزمان این گروه، سویا تیم دوم جدول که پیش از این صعودش به‌عنوان تیم دوم قطعی شده بود، در خانه تیم رن فرانسه، با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید. ژول کانده در دقیقه ۳۲ و یوف النصیری در دقایق ۲+۴۵ و ۸۱ برای سویا گلزنی کردند و جورجینیو روتر در دقیقه ۸۶ از روی نقطه پنالتی تک گل تیم فرانسوی را زد.

با این نتایج چلسی با ۱۴ امتیاز، سویا با ۱۳ امتیاز، کراسنودار با پنج امتیاز و رن با یک امتیاز به کار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان پایان دادند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *