ثبت ۱۷ فوت / ۸۰ مورد ابتلای جدید به کرونا در شبانه‌روز گذشته

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز شـنبه (۲۹ قوس) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۱۱۲۳ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۸۰ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، قندهار، بغلان، پروان، بادغیس، پنجشیر، ارزگان و جوزجان به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۵۰ هزار و ۵۳۶ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۷۵ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۸ هزار و ۷۹۹ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۲ ‌هزار و ۵۴ نفر رسیده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۷۶,۰۷۱,۷۵۴ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۶۸۲,۳۰۵ نفر قربانی این ویروس و ۵۳,۳۳۶,۱۹۵ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۱۷,۸۸۸,۳۵۳ نفر مبتلا و ۳۲۰,۸۴۵ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۱۰,۰۰۴,۸۲۵ مبتلا و با ۱۴۵,۱۷۱ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور مکزیکو با ۶۶۲ نفر، روسیه با ۵۸۵ نفر، اوکراین با ۲۱۳ نفر، ایران با ۱۷۸ نفر قربانی در طول یک‌ شبانه‌روز، بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *