ثبت ۱۰ فوت/۱۸۳ ابتلای جدید/۱۹۱ بهبود‌یافته از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز ‌سه‌شـنبه (۹ جدی) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۱۹۶۱ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۱۸۳ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، بلخ، ننگرهار، تخار، پکتیا، قندوز، پروان، نیمروز، بدخشان، لوگر، میدان‌وردک، هلمند، کنر، فراه، زابل، پکتیکا، فاریاب و سرپل به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۵۲ هزار و ۲۳۰ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۱۹۱ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۴۱ هزار و ۸۰۱ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۲ ‌هزار و ۱۸۹ نفر رسیده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۸۱,۷۳۵,۱۴۸ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۷۸۳,۰۹۶ نفر قربانی این ویروس و ۵۷,۸۷۸,۳۷۴ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۱۹,۷۸۱,۷۱۸ نفر مبتلا و ۳۴۳,۱۸۲ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۱۰,۲۲۴,۷۹۷ مبتلا و با ۱۴۸,۱۹۰ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور روسیه با ۵۶۲ نفر، مکزیکو با ۴۲۹ نفر، اندونزیا با ۲۵۱ نفر و اوکراین با ۲۳۲ نفر قربانی در طول یک‌ شبانه‌روز، بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *