توهین نژادپرستانه به “ندیم امیری” ستاره آلمانی افغان‌تبار لورکوزن

در جریان دیدار تیم‌های یونین برلین و بایرلورکوزن، (جمعه شب ۲۶ جدی) از هفته شانزدهم مسابقات فوتبال بوندس‌لیگای آلمان، که با برتری یک بر صفر یونیون برلین خاتمه یافت، ندیم امیری ستاره آلمانی افغان تبار لورکوزن، از سوی فلوریان هوبنر مورد توهین ‌نژاد‌پرستانه قرار گرفت، که موجب اعتراض باشگاه لورکوزن و پیگیری فدراسیون فوتبال آلمان هم شد.

در این بازی که یونین برلین در ورزشگاه آلتن فورستری، میزبان بایرلورکوزن بود، ندیم امیری، اتفاق تلخی را تجربه کرد و از سوی بازیکن حریف مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفت.

امیری که اصالتاً از پدر و مادری افغانستانی به دنیا آمده و اکنون تابعیت کشور آلمان را دارد، بر طبق شواهد موجود از سوی بازیکن حریف با لفظ نژاد پرستانه‌ا‌ی که او را به دلیل افغانستانی بودنش مورد تمسخر قرار می‌دهد، روبرو شده است.

تصاویر موجود نشان دهنده‌ی این است که امیری پس از شنیدن حرف‌های هوبنر به شدت عصبانی بوده و موضوع را با سرمربی خویش در میان گذاشته تا به آن رسیدگی صورت گیرد.

باشگاه لورکوزن نیز با تایید این گفته و در توییتی به نقل از امیری نوشته:” هوبنر در در رختکن نزد من آمد و گفت که از حرف زشت خودش که از احساسات در جریان بازی گفته است، متاسف است. او بسیار جدی عذرخواهی کرد”.

​گفته می‌شود که پس از این عذر خواهی، امیری هم آن را پذیرفته و گفته است که این موضوع برای او تمام شده است.

فدراسیون فوتبال آلمان  نیز از تحقیق بیشتر در این مورد بر اساس گزارش داور بازی خبر داده است است.

در صورت اثبات این موضوع، مجازات سنگینی در انتظار هوبنر خواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *