۷۸ سال زندان برای عاملان مرگ ۳۹ پناهجوی ویتنامی در بریتانیا

دادگاهی در بریتانیا ۴ عضو یک باند قاچاق انسان را در پیوند با مرگ ۳۹ پناهجوی ویتنامی که سال گذشته در یک کانتینر یخچالی بر اثر کمبود هوا جان باخته و در میان راه رها شده بودند، در مجموع به ۷۸ سال زندان محکوم کرد.

موریس رابینسون، رونان هیوز، گئورگه نیکا و ایمون هریسون، چهار مضنون این اتفاق که در بازداشت به سر می‌بردند، روز گذشته (جمعه / ۳ دلو) به اتهام قتل غیر عمد ۳۹ پناهجوی اهل ویتنام و همچنین به جرم قاچاق انسان به حبس بلند مدت، محکوم شدند.

این افراد که اهل ایرلند شمالی هستند پس از اعتراف به جرایم خود هر کدام، موریس رابینسون به ۱۳ سال و ۴ ماه و رونان هیوز به ۲۰ سال زندان، گئورگه نیکا ۲۷ سال و ایمون هریسون نیز به ۱۸ سال زندان محکوم شدند.

صبح روز ۲۳ اکتبر ۲۰۱۹ (یکم عقرب ۱۳۹۸) جسد ۳۹ پناهجوی ویتنامی که برای یافتن زندگی بهتر خود را به دست قاچاقبران انسان سپرده بودند، در یک کانتینر یخچالی در منطقه صنعتی «گریز» واقع در ولسوالی اسکس کشور بریتانیا کشف شد.

۳۱ مرد و ۸ زن ۱۵ تا ۴۴ ساله، بر اثر کمبود آکسیجن در این کانتینر جان باختند، که راننده آن موریس رابینسون بعد از این واقعه اجساد آنان را رها کرده و متواری شده بود.

این افراد برای انتقال هر پناهجو تا مقصد از آنها، تا ۱۳ هزار پوند دریافت کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *