ثبت ۴ فوتی/ ۳۸ مورد ابتلای جدید به کرونا، در شبانه‌روز گذشته

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز یک‌شـنبه (۱۲ دلو) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۱۶۴۸ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۳۸ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، تخار، بغلان، قندوز، بدخشان، هلمند، لغمان و کنر به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۵۵ هزار و ۵۹ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۷۰ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۴۷ هزار و ۶۷۹ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ مورد فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در عدد ۲ ‌هزار و ۴۰۴ نفر ثابت باقی مانده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۱۰۳,۲۱۶,۲۲۳ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۲,۲۳۱,۱۸۲ نفر قربانی این ویروس و ۷۴,۸۷۷,۴۴۵ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۲۶,۶۵۵,۷۴۰ نفر مبتلا و ۴۵۰,۳۸۱ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۱۰,۷۴۷,۰۹۱ مبتلا و با ۱۵۴,۳۱۲ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور مکزیکو با ۱۴۹۵ نفر، روسیه با ۴۸۵ نفر و اندونزیا با ۲۷۰ نفر قربانی در طول یک‌ شبانه‌روز، بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *