ثبت ۶۲ مورد ابتلای جدید به کرونا و فقط ۱ فوت، در بیست و چهار گذشته

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز دو‌شـنبه (۱۳ دلو) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۲۰۲۵ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۶۲ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، ننگرهار، تخار، قندوز، بامیان، بدخشان، بادغیس، کاپیسا، لغمان، کنر، غور و سرپل به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۵۵ هزار و ۱۲۱ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۴۴ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۴۷ هزار و ۷۲۳ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، فقط ۱ مورد فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۲ ‌هزار و ۴۰۵ نفر افزایش یافته است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۱۰۳,۵۹۳,۴۹۳ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۲,۲۳۹,۲۶۰ نفر قربانی این ویروس و ۷۵,۲۱۴,۶۳۰ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۲۶,۷۶۷,۲۲۹ نفر مبتلا و ۴۵۲,۲۷۹ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۱۰,۷۵۸,۶۱۹ مبتلا و با ۱۵۴,۴۲۸ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور مکزیکو با ۴۶۲ نفر، روسیه با ۴۳۷ نفر و اندونزیا با ۲۷۹ نفر قربانی در طول یک‌ شبانه‌روز، بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *