مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه ایران: هشدار! آتش در خانه همسایه، آتش در خانه ماست

یک مقام وزارت خارجه ایران در پی وقوع آتش سوزی در گمرک «اسلام قلعه» نوشت: آتش در خانه همسایه،آتش در خانه ماست.

سید رسول موسوی، مدیرکل آسیای غرب وزارت خارجه ایران در توییتر نوشته که “هشدار! آتش در خانه همسایه، آتش در خانه ماست. آتش سوزی درحال گسترش در اسلام قلعه. باید با تمام توانی که داریم به کمک افغانستان برویم. هرکاری را که درحیطه مسئولیتم بوده، انجام دادم. اکنون منتظرم ببینم در عمل چه می‌شود.”

آتش سوزی در ساعات اولیه بعد از چاشت روز شنبه (۲۵ دلو) در پارکینگ گمرک اسلام قلعه، در میان تانکرهای حمل مواد سوختی آغاز شد و خیلی زود شعله‌های آتش به دیگر قسمت‌های این مجموعه سرایت و همه‌گیر شد  تا جایی که تا فاصله یک کیلومتری این محل به سرعت تخلیه و نزدیک شدن به این مکان تقریبا غیر ممکن شد.

محسن نجات، مدیرکل دفتر بحران ولایت خراسان رضوی گفته است که “ده‌ها دستگاه خودروهای سبک و سنگین آتش‌نشانی با تجهیزات کامل اطفای حریق در دوغارون مستقر و فعال شدند.”

به گزارش خبرگزاری ایرنا از محل حادثه، این “انفجار تبعاتی برای تاسیسات مرزی و گمرکی ایران” نیز در پی داشته و با رسیدن آتش به داخل خاک ایران سبب “انفجار برخی از مخازن آب و گاز” شده است.به گفته ایرنا، یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش مستقر در نوار مرزی و نیروی انتظامی ایران جهت امدادرسانی و کنترل منطقه وارد عمل شده‌اند.

بر اساس اطلاعات مقام‌های ولایت هرات، حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ تانکر مواد سوختی در پارکینگ محل متوقف بوده که تعدادی از آنها را محل خارج ساخته‌اند، اما بخش زیادی از آنها طعمه حریق شده‌اند.

بر اثر شدت و گستردگی ساحه آتش سوزی هنوز نمی‌توان مقدار دقیق خسارات را ارزیابی کرد اما تخمین‌های اولیه از میلیون‌ها دالر خسارت مالی خبر می‌دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *