از سرگیری فعالیت دوباره گمرک اسلام‌قلعه، پس از آتش‌سوزی مهیب هفته گذشته

وزارت صنعت و تجارت کشور از آغاز به کار دوباره گمرک اسلام‌قلعه پس از یک هفته توقف به دلیل آتش‌ سوزی بزرگ هفته گذشته در این گمرک، خبر داد.

فواد احمدی، سخن‌گوی این وزارت امروز شنبه (۲ حوت) با اعلام این خبر اضافه کرد پس از چند روز توقف موترهای باربری در دو سوی مرز به دلیل آتش سوزی در پارکینگ گمرک اسلام قلعه، رفت و آمد در این مرز به حالت عادی بازگشته و جریان صادرات و واردات کالا امکان پذیر شده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفته است که با پیگیری و تلاش‌های جدی که انجام شد، مقام‌های محلی موفق شدند تا سیستم‌های گمرکی را در اسلام قلعه روز پنجشنبه (۳۰ دلو) فعال سازند و روند حمل و نقل کالا میان دو کشور از سر گرفته شد.

در آتش سوزی روز شنبه گذشته (۲۵ دلو) که در پارکینگ گمرک اسلام قلعه، به وقوع پیوست بر اساس تخمین اولیه حدود ۳۰۰ موتر باربری و حمل مواد سوختی به ارزش بیش از ده‌ها میلیون دالر، طعمه حریق شد و از بین رفت.

در همین ارتباط و پس از حادثه، هیأتی از نمایندگان سکتور خصوصی، اتاق‌های تجارت و سرمایه‌گذاری و نمایندگان ولایت هرات خواهان بررسی بیشتر این موضوع از سوی حکومت شدند.

بر طبق اسناد و یافته‌های اولیه این هیأت، فساد گسترده در گمرک و اداره نورم و استندرد و نبود زیرساخت و امکانات لازم برای اطفاع حریق در محل، از دلایل عمده آتش سوزی در اسلام قلعه عنوان شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *