آمادگی‌های قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، بیشتر از ۶ هزار کارگر خارجی قربانی داشته است

به گزارش بخش ورزشی تمدن و به نقل از روزنامه گاردین انگلیس، بیش از ۶٫۵ هزار مهاجر خارجی که برای کار در پروژه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر به این کشور رفته بودند جان‌شان را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، قطر سال ۲۰۱۰ حق میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را از میان رقیبانی چون امریکا، کوریای  جنوبی، جاپان و استرالیا به دست آورد. بر اساس آمارهای منتشر شده در هر هفته از آغاز روند ساخت و سازها در این کشور، ۱۲ نفر بصورت متوسط جان‌هایشان را از دست می‌دهند. این کارگران مهاجر بیشتر از کشورهای هند، پاکستان، نپال، بنگلادش و سریلانکا در قطر کشته می‌شوند.

البته تعداد کشته‌های پروژه‌های آماده‌سازی جام جهانی ۲۰۲۲ بیشتر است، زیرا داده‌های آماری موجود شامل کشورهای دیگری همانند فیلیپین و کنیا که کارگران زیادی به قطر اعزام کرده‌اند، نمی‌شود.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بیست و دومین جام جهانی است که از ۳۰ عقرب تا ۲۷ قوس ۱۴۰۱ (۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲) به میزبانی کشور قطر در قاره کهن برگزار خواهد شد. به دلیل شرایط جوی کشور میزبان این مسابقات در فصل پاییز برگزار می‌شود که با تصامیم کشور قطر تکنالوژی‌های مدرن جهت کاهش دمای ورزشگاه‌ها برای رفاه حال حاضران، دمای ۴۳ درجه‌ای هوا در ورزشگاه‌ها را تا ۱۹ درجه سانتیگراد کاهش می‌دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *