لیگ اروپا| صعود آرسنال به مرحله بعد / حذف ناپولی از گردونه رقابت‌ها

به گزارش بخش ورزشی تمدن، دیدارهای دور برگشت مرحله یک‌شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال لیگ اروپا، پنجشنبه شب (۷ حوت) با هفت دیدار پیگیری شد.

در مهم‌ترین بازی، در ورزشگاه کارایسکاکی یونان آرسنال ۳ بر ۲ میهمانش بنفیکا را شکست داد.

پیر امریک اوبامیانگ در دقایق ۲۱ و ۸۷ و کیران تیرنی در دقیقه ۶۷ برای آرسنال و دیوگو گونکالوس و رافا سیلوا در دقایق ۴۳ و ۶۱، برای بنفیکا گلزنی کردند و با توجه به تساوی دیدار رفت و این پیروزی، آرسنال با نتیجه قاطع ۴ بر ۳ در مجموع دو مسابقه، به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کرد.

در بازی دیگر آنتورپ با نتیجه ۵ بر ۲ از میزبانش گلاسکو رنجرز شکست را پذیرفت. با توجه به اینکه شاگردان استیون جرارد دیدار رفت را هم با نتیجه ۴ بر ۳ به سود خود به پایان رساندند، گلاسکو رنجرز به جمع ۱۶ تیم پایانی رسید و آنتورپ از دور مسابقات حذف شد.

ناپولی در ورزشگاه دیه‌گو آرماندو مارادونای ناپل به مصاف گرانادا رفت و با نتیجه ۲ بر یک پیروز میدان شد. پیوتر زیلینسکی در دقیقه ۳ و فابین در دقیقه ۵۹ برای ناپولی گلزنی کردند و آنخل مونتورو در دقیقه ۲۵، تنها گل نماینده اسپانیا را به ثمر رساند. گرانادا که در دیدار رفت با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شده بود، با برتری ۳ بر ۲ در مجموع دو دیدار، راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد و مُهر پایانی بر حضور شاگردان جنارو گتوسو در لیگ اروپای امسال زد.

نتایج سایر دیدارهای همزمان به شرح زیر است:

آژاکس ۲ – ۱  لیل (با توجه به برتری ۲ بر یک آژاکس در بازی رفت، نماینده هلند راهی دور بعد شد)

هوفنهایم ۰ – ۲  مولده (با توجه به تساوی ۳-۳ دیدار رفت، مولده به یک‌هشتم نهایی رسید)

ویارئال ۲ – ۱ سالزبورگ (با توجه به پیروزی ۲ بر صفر ویارئال در دیدار رفت، این تیم به جمع ۱۶ تیم پایانی لیگ اروپا صعود کرد)

شاختار دونتسک ۱ – ۰ مکابی رژیم اشغالگر قدس (با توجه به برتری ۲ بر صفر شاختار در بازی نخست، نماینده اوکراین به مرحله بعد رسید)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *