لیگ اروپا| صعود تیم‌های میلان، منچستریونایتد و رُم به مرحله بعد/ لسترسیتی حذف شد

به گزارش بخش ورزشی تمدن، دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال لیگ اروپا، پنجشنبه شب (۷ حوت) به پایان رسید که در این چارچوب میلان با نتیجه یک – یک مقابل ستاره سرخ بلگراد متوقف شد.

فرانک کسیه در دقیقه ۳ (پنالتی) و نابوهانه در دقیقه ۲۴ برای ستاره سرخ گلزنی کرد.

در نتیجه میلان در مجموع دو مسابقه به تساوی ۳ – ۳ و با توجه به گل زده بیشتر در خانه حریف توانست به جمع ۱۶ تیم پایانی صعود کند.

دینامو زاگرب هم با نتیجه یک بر صفر از سد کراسنودار گذشت و با برتری ۴ بر ۲ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، به مرحله یک هشتم نهایی رسید.

لسترسیتی در خانه خود با نتیجه ۲ بر صفر مقابل اسلاویا پراگ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. لوکاس پروود در دقیقه ۴۹ و عبدالله سیما در دقیقه ۷۹، گل‌های این مسابقه را به ثمر رساندند.

رُم نیز با نتیجه ۳ بر یک بر براگا غلبه کرد و در مجموع دو دیدار با پیروزی ۵ بر یک، به جمع ۱۶ تیم پایانی صعود کرد. ادین ژکو در دقیقه ۲۴، کارلس پرس در دقیقه ۷۵ و بورخه مایورال در دقیقه ۱+۹۰ برای جالوروسی گلزنی کردند.

این نتیجه در حالی رقم خورد که منچستریونایتد مقابل رئال سوسیه‌داد به تساوی بدون گل رسید و با برتری ۴ بر صفر در مجموع دو بازی رفت و برگشت، صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرد.

نتایج سایر دیدارهای همزمان این مسابقات به شرح زیر است:

بایر لورکوزن ۰ – ۲ یانگ بویز  (یانگ بویز با برتری ۶ بر ۳ در مجموع دو مسابقه، راهی یک هشتم نهایی شد)

PSV آیندهوون ۲ – ۱ المپیاکوس (با توجه به برتری ۴ بر ۲ المپیاکوس در بازی رفت، این تیم به مرحله بعد رسید)

بروژ ۰ – ۱ دینامو کیف (با توجه به تساوی یک – یک در بازی رفت، نماینده اوکراین به دور بعدی مسابقات صعود کرد)

به این ترتیب تیم‌های تاتنهام، آژاکس، شاختار دونتسک، گرانادا، مولده، ویارئال، گلاسکو رنجرز، آرسنال، المپیاکوس، یانگ بویز، دینامو زاگرب، رُم، اسلاویا پراگ، میلان، منچستریونایتد و دینامو کیف در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا حاضر می‌شوند. قرار است روز جمعه (۸ حوت) قرعه‌کشی این دور از مسابقات برگزار شود و تیم‌ها در روزهای ۲۱ و ۲۸ حوت به مصاف هم خواهند رفت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *