آتش سوزی در گمرک مرزی افغانستان با ایران در ولایت فراه

حوالی ساعت ۱۱ صبح امروز شنبه (۱۶ حوت)، سه مخزن سوخت در گمرک” ابونصر فراهی” در خاک افغانستان طعمه آتش شد.

والی فراه می‌گوید: این آتش سوزی امروز در میان تانکرهای حامل نفت و گاز در این گمرک به وقوع پیوست، اما؛ برای مهار آتش تجهیزات مورد نیاز وجود ندارد، در نتیجه بازارچه مرزی برای جلوگیری از سرایت آتش، تخلیه شده است.

لطیفی سخنگوی گمرک ایران نیز با اشاره به نبود امکانات کافی برای مهار آتش گفت: از دقایق ابتدایی، گمرک و دستگاه‌های مستقر در مرز ماهیرود ایران با بازکردن درهای ورودی و پذیرش موترها از سمت افغانستان و ارسال چهار خودروی آتش‌نشانی به محل، برای مهار آتش سوزی و ممانعت از گسترش حریق به کمک افغانستان رفته است.

کانتینرهای محوطه گمرک ماهیرود ایران هم، به سرعت تخلیه و به سمت مناطق دورتر هدایت شدند و هم زمان، با باز شدن درهای مرزی، کانتینرهای مستقر در افغانستان نیز به سمت ماهیرود هدایت شدند.

این دومین بار است که در یک هفته اخیر گمرک ابونصرفراهی میان ولایت فراه و ایران دچار آتش سوزی می‌شود. هنوز جزئیات بیشتری از جمله میزان خسارات این آتش‌سوزی و چگونگی وقوع آن منتشر نشده است.

چندی قبل نیز گمرک اسلام‌قلعه در ولایت هرات نیز دچار آتش سوزی بزرگ و گسترده شد که براثر آن صد‌ها تانکر حامل مواد سوخت طعمه حریق گشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *