بیانیه دفتر آیت الله سیستانی (دام ظله) درباره دیدار امروز پاپ فرانسیس با ایشان

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان بامداد روز شنبه (۱۵ حوت) در ادامۀ سفر سه روزه خود به عراق در نجف با آیت‌الله علی سیستانی، یکی از بانفوذترین مراجع تقلید شیعیان جهان در این کشور دیدار کرد.

دفتر آیت الله سیستانی (دام ظله) اعلام کرد، در این دیدار درباره چالش‌های بزرگی که بشریت در این دوران با آن روبرو است و نقش ایمان به خداوند متعال و پایبندی به ارزش‌های والای اخلاقی برای غلبه بر آنها گفتگو شد.

معظم له با اشاره به رنج و مشکلاتی که بی عدالتی، ستم و فقر برای بسیاری از مردم کشورهای مختلف منطقه ایجاد کرده و نیز، آزار و اذیت‌های مذهبی و فکری، سرکوب آزادی‌های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی و به ویژه مشکلات ناشی از جنگ‌ها، خشونت طلبی‌ها و محاصره اقتصادی، آواره ساختن بسیاری از مردم مخصوصاً مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی، به نقشی که رهبران بزرگ مذهبی و معنوی باید در کاهش این فجایع ایفا کنند تاکید کرد.

واتیکان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پاپ فرانسیس از آیت الله سیستانی (دام ظله) به دلیل تلاش‌هایش برای دفاع از حقوق «مستضعفان» تشکر کرد.

دولت عراق برای تامین امنیت پاپ در جریان این سفر، حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای امنیتی خود را به کار گرفته و مقرراتی را نیز در منع رفت و آمد به اجرا گذاشته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *