با ثبت ۸۱ مورد تازه، شمار مجموعی مبتلایان به کرونا در کشور به ۵۶,۶۷۶ نفر رسید

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز ‌‌شــنبه (۱۴ حمل) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، ۸۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۶۷۶ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۲ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌ و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۵۱ هزار و ۸۰۲ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا گزارش نشده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در عدد ۲ ‌هزار و ۴۹۷ نفر ثابت باقی مانده است.

این در حالی‌ است مقام‌های وزارت صحت عامه کشور حدود یک هفته پیش از شناسایی ۷ مورد از نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در کشور خبر داده بودند و به تازه‌گی هم عبدالحکیم تمنا، رئیس صحت عامه هرات هم با هشدار در مورد گسترش موج سوم ویروس کرونا به‌ویژه گونۀ جهش‌یافتۀ آن که با نام کرونای انگلیسی شناخته می‌شود، در کشور و بالخصوص ولایت هرات، از مردم ولایت هرات (افراد بالای ۵۰ سال) خواسته است تا برای تطبیق واکسین کرونا به مراکز صحی این ولایت مراجعه کنند.

هم‌چنان از ابتدای همه‌گیری کرونا در جهان تا امروز بیش از ۱۳۰ میلیون و ۹۵۴ هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، بیش از ۲ میلیون و ۸۵۳ هزار تن جان‌ باخته و بیش از ۱۰۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تن دیگر صحت‌یاب شده‌اند.

آمریکا، برزیل، هندوستان، فرانسه، روسیه و انگلستان، به ترتیب با بیشترین میزان مبتلا و امریکا با بیش از ۸۶۷ هزار و ۶۰۰ نفر قربانی مقام اول بیشترین جانباخته بر اثر این ویروس را به خود اختصاص داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *