۳ هزار مدرک جعلی نهاد تحصیلی «آی‌اس‌بی‌ام» هند، زیر ذره‌بین کمیسیون مبارزه با فساد اداری

بر طبق معلومات کمیسیون مبارزه با فساد اداری، بیش از ۳ هزار شهروند افغانستان از یک نهاد تحصیلی فعال در هند با نام «آی‌اس‌بی‌ام»، دیپلم جعلی لیسانس، ماستری و دکترا دریافت کرده‌اند.

این سخنان را عبدالقیوم نظامی، رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری امروز چهارشنبه (۱۸ حمل) در یک در نشست خبری زیر نام «ارایۀ گزارش چهار ماه اول سال مالی ۱۴۰۰» در کابل به زبان آورده، اضافه کرد: از زمان آغاز به کار تاکنون حدود ۴۷ مورد شکایت را بررسی کرده که از این میان ۱۶ مورد به دادستانی کل فرستاده شده است.

وی اضافه کرد، در میان ۱۶ پرونده‌یی که به دادستانی کل فرستاده‌ شده‌، پروندۀ جعل‌وتزویر بیش از ۳ هزار مدرک تحصیلی لیسانس، ماستری و دکترای نهاد تحصیلی «آی‌اس‌بی‌ام» نیز شامل است. آقای نظامی گفت، شماری از شهروندان کشور که از این نهاد تحصیلی مدرک‌های جعلی دریافت کرده‌، در رده‌های بلند حکومتی جذب شده‌اند.

رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری از ادامه روند تحقیقات بیشتر تا روشن شدن این قضیه خبر داد و گفت که در کنار این پرونده، شماری از نهادهای تحصیلات خصوصی‌ در کشور نیز به اتهام داشتن دانش‌جویان خیالی و فروش اسناد تحصیلی در بدل پول، مواجه هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *