ارزش سهام “علی‌بابا” پس از پذیرش جریمه ۲/۸ میلیارد دالری، بالا رفت

سهام شرکت غول اینترنتی “علی‌بابا” پس از پذیرش جریمه ۲/۸ میلیارد دالری، به دلیل در اختیار گرفتن انحصار و همچنین “سوءاستفاده از جایگاه خود در بازار” چین به مدت چندین سال، در معاملات بازارهای بین‌المللی تقویت شد.   

ناظران اقتصادی چین، شرکت علی‌بابا را به انحصار بازار و رقابت ناعادلانه بر سر حق انتخاب فروشندگان خرد بین آنها و دیگران متهم کرده و شایسته جریمه دانستند.

مدیران علی‌بابا جریمه ۲/۸ میلیارد دالری، که معادل ۴ درصد درآمد علی‌بابا از مشتریان داخلی در سال ۲۰۱۹  میلادی بوده را پذیرفتند.

باقبول این جریمه و همچنین از بین رفتن عدم قطعیت و اما و اگرها درباره این شرکت، سهام علی‌بابا در معاملات امروز بازار هنگ‌کنگ ۹ درصد تقویت شد و ۴۸/۵ میلیارد دالر به ارزش بازار آن افزوده شد.

علی‌بابا غول تجارت الکترونیک چینی در طول سال‌ها از یک فروشگاه اینترنتی کوچک تبدیل به بزرگترین فروشگاه اینترنتی در همه زمینه‌ها از جمله بازارهای مالی و هوش مصنوعی تبدیل شده است.

در اولین عرضه عمومی سهام علی‌بابا در بورس نیویورک در سال ۲۰۱۴ میلادی این شرکت ۲۵ میلیارد دالر به دست آورد که رکوردی تاریخی در اولین عرضه محسوب می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *