چین ۵۰ هزار دوز واکسین ضد کرونای “سینوواک” به کوپا امه‌ریکا اهدا می‌کند

به گزارش بخش ورزشی تمدن، بر طبق قراردادی که بین شرکت دواسازی سینوواک چین و کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی (کنمبل) صورت گرفته به تعداد ۵۰ هزار دوز واکسین ضد کرونای این شرکت جهت واکسیناسیون تمامی اعضای همه تیم‌های شرکت کننده در دوره بعدی جام ملت‌های امریکای جنوبی موسوم به کوپا‌ امه‌ریکا در اختیار این کنفدراسیون قرار خواهد گرفت.

این رقابت‌ها که دو ماه دیگر به میزبانی دو کشور آرجانتاین و کلمبیا به مدت یک ماه جریان خواهد داشت، شاهد حضور ۱۰ تیم از منطقه امریکای جنوبی خواهد بود.

همه‌گیری و وضعیت خطرساز ویروس کرونا، باعث شده تا این فدراسیون با طرح واکسیانسیون عمومی برای تمامی شرکت کنندگان از جمله بازیکنان، اعضای کادر فنی و دیگر مسئولان برگزاری این رقابت‌ها سعی در تداوم فعالیت‌های ورزشی در جهان با رعایت موازین صحی و پروتکل‌های پیش‌گیرانه بجای تعطیلی و عدم برگزاری این رقابت‌ها، داشته باشد.

این در حالی است که قرنطینه و محدویت‌های کرونایی بیشترین خسارت را به بخش توریزم ورزشی و درآمدزایی در این حوزه در سراسر جهان وارد کرده است.

آلخاندرو دومینگس، رئیس کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی این خبر را بهترین خبری می‌داند که فوتبال امریکای جنوبی می‌توانست در این شرایط دریافت کند، از این رو مراتب قدردانی خود را از این شرکت دواسازی اعلام کرد و گفت: «من قدردان این حرکت فوق‌العاده شرکت سینوواک هستم که نشانه‌ای از همبستگی و حمایت اقتصادی، فرهنگی و اهمیتش برای سلامت جسم و روان مردم امریکای جنوبی است».

پیش از این هم اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) هم تصمیم به انجام واکسیناسیون سراسری برای رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ گرفته بود، تورنمنتی که از روز ۲۱ جوزا (۱۱ جون) آغاز خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *