واکسین چینی سینوفارم، تأیید سازمان جهانی صحت را دریافت کرد

پس از آنکه سازمان جهانی صحت، چهار واکسین استرازنکا، فایزر، جانسون و جانسون و مدرنا که تولید شرکت‌های اروپایی و امریکایی بودند را برای پیش‌گیری بیشتر در مقابل ویروس کووید نوزده تأیید کرد، اکنون یک واکسین ساخت شرکت سینوفارم کشور چین پس از آنکه به میلیون‌ها نفر در چین و دیگر کشورها تزریق و نتایج آن مثبت ارزیابی شد برای استفاده عمومی در سراسر جهان، تأییدیه فوریتی دریافت کرد.

پیش از این برخی سازمان‌های نظارت بر دارو در کشورهای دیگر، به ویژه کشورهای فقیرتر در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین این واکسین را برای مصرف داخلی تایید کرده بودند.

گروه فنی مشورتی سازمان جهانی صحت، روز جمعه (۱۷ ثور) که تازه‌ترین اطلاعات صحی، بالینی و تولیدی این واکسین را بازبینی کرده است، به دلیل نتایج به دست‌آمده مطلوب پس از تطبیق آن در چین، کشورهای امارات متحده عربی، پاکستان و مجارستان که به گفته سازنده آن، شرکت سینوفارم “موسسه محصولات بایولوژیک پکن”، تأثیر این واکسین بر اساس اطلاعات اولیه، در جلوگیری از بیماری کرونا ۷۹.۳۴% بوده، ایمنی‌بخشی آنرا تأیید کرده است.

سازمان جهانی صحت می‌گوید تا قبل از تأیید شدن این واکسین، نزدیک به ۶۵ میلیون دوز از آن در کشورهای مختلف توزیع شده بود و از مزیت‌های آن این است که مثل واکسین استرازنکا قابل نگهداری در یخچال‌های معمولی، در دمای بین ۲ تا ۸ درجه سانتیگرد است.

این واکسین که در دو مرحله تطبیق می‌شود، اکنون مجوز استفاده در افراد بالای ۱۸ سال را دریافت کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *