پیام حضرت آیت‌الله العظمی فیاض (دام‌ظله) در تقبیح حمله تروریستی به مکتب سید الشهداء در غرب کابل

حضرت آیت‌الله العظمی فیاض (دام‌ظله) با صدور پیامی حمله ددمنشانه و تروریستی به مکتب دخترانه سید الشهداء کابل را محکوم و اعلام کردند: کوتاهی و سهل‌انگاری حکومت نسبت به مسائل امنیتی، تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی و قابل قبول نیست.

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله وإنا إلیه راجعون

(مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْس أَوْ فَساد فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمیعاً)  مائده ۳۲

دردا و دریغا از خون‌های پاک و به ناحق ریخته شده دختران و کودکان معصوم، بی دفاع و مظلوم متعلم در مرکز آموزشی حضرت سید‌الشهداء غرب کابل، که توسط دشمنان زبون و کوردل اسلام و انسانیت، در این ماه باعظمت و رحمت و مهمانی خدا سفاکانه به زمین ریخته شد.

نونهالان عزیز ما بی‌آنکه گناهی و پناهی داشته باشند همچون برگ‌های خزان، اسیر طوفان خشونت‌بار برخواسته از جهل و سیاه‌دلی دشمنان گشته و زخمی بسیار عمیق بر پیکر جامعه اسلامی از خود برجای گذاشتند که جان هر انسان آزاده‌ای را آتش می‌زند.

اینجانب با قلب آکنده از درد، شهادت جانکاه این آلاله‌های خونین را به محضر حضرت صاحب الامر (عج)، خانواده‌های داغ‌دیده و قاطبه مردم مؤمن، عزتمند و شریف افغانستان، صمیمانه و دردمندانه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. از پیشگاه خداوند رحمان و رحیم عاجزانه می‌خواهم صبر و سکینه خویش را بر قلوب داغدار خانواده‌های شهدا، نازل فرموده و به مجروحین و آسیب‌دیدگان این حادثه خونین و المناک، شفای عاجل و کامل عنایت فرماید .

در پایان لازم به ذکر می‌دانم که کوتاهی و سهل‌انگاری حکومت نسبت به مسائل امنیتی، تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی و قابل قبول نیست. بنابراین بایسته است به منظور دلجویی از مردم و حرمت نهادن به خون شهدای مظلوم این رویداد المناک و همدردی با خانواده‌های داغدار شهدا، عاملین این حادثه‌ی تکان دهنده و دلخراش، هرچه سریعتر از سوی ارگان‌های امنیتی حکومت، شناسایی شده و به سزای عمل خود برسند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

۲۷ رمضان المبارک ۱۴۴۲ هـ .ق

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *