پیام حضرت آیت الله سبحانی درپی حمله تروریستی به مکتب سیدالشهداء در غرب کابل

حضرت آیت الله العظمی سبحانی با صدور پیامی، حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهداء کابل را محکوم کرده و از دولت افغانستان خواستند: مانع پایمال شدن خون این عزیزان باشند.

بسم الله الرحمن الرحیم

(وَ لا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غافِلاً عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ‏ إِنَّما یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فیهِ الْأَبْصار) ؛ گمان مبر که خدا، از آنچه ظالمان انجام مى‏دهند، غافل است! (بلکه کیفر) آنها را براى روزى تأخیر انداخته است که چشم‌ها در آن (به خاطر ترس و وحشت) از حرکت باز مى‏ایستد – سوره ابراهیم ۴۲

اقدام جنایتکارانه و تروریستی در شهر کابل که طی آن تعدادی زیادی از دانش آموزان دختر مدرسه سید الشهداء ـ سلام الله علیه، شهید یا مجروح شدند و صحنه‌های دلخراش این کشتار ظالمانه دل هر مؤمن و انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد ؛ موجب تأسف و تاثر شدید گردید.

هدف قراردادن کودکان و نوجوانان معصوم در ماه مبارک رمضان به جرم محبّت و ولایت اهل بیت (علیهم السلام) با هیچ منطق انسانی و اسلامی قابل توجیه نیست. اینجانب این حمله تروریستی تأسف بار را به ملت شریف افغانستان و خانواده‌های داغدار و عموم مسلمانان تسلیت عرض نموده و برای مجروحان آرزوی بهبودی می‌نمایم و امید است در سایه همبستگی بین همه طوائف شاهد ریشه کن شدن تروریسم و برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان باشیم.

از دولت افغانستان درخواست می‌کنم مانع پایمال شدن خون این عزیزان باشند و در سایه تلاش‌های دیپلماتیک و با مجاهدت‌های جوانان غیور افغانستان، مانع زیاده خواهی‌های گروه‌های تکفیری در منطقه باشیم.

حوزه علمیه قم

جعفر سبحانی

۱۴۰۰/۰۲/۲۰

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *