بیانیه شورای اخوت اسلامی افغانستان در رابطه با جنایات اخیر رژیم اسرائیل

     بسم الله الرحمن الرحیم

  عن‌النبی (ص): مثلُ المؤمنین فی تَوادِّهم ، وتَرَاحُمِهِم ، وتعاطُفِهِمْ . مثلُ الجسَدِ إذا اشتکَى منْهُ عضوٌ تدَاعَى لَهُ سائِرُ الجسَدِ بالسَّهَرِ والْحُمَّى

رژیم غاصب و آدم‌کش اسرائیل یکبار دیگر در انظار عام جهانیان عمق قساوت، زور گویی و قانون شکنی جهانی خود را نشان داد‌.

 این رژیم که با حمایت قدرت‌های غربی در بیش از نیم قرن تجاوز، غصب سر زمین، کشتار کودکان و انسان‌های بیگناه و نیز لگد مال کردن تمام قوانین بین‌المللی و سازمان‌های حقوق‌بشری عادت کرده است؛ این بار سبعانه‌ تر از گذشته بر مردم مظلوم فلسطین از زمین و هوا هجوم برده و تاکنون ده‌ها نفر انسان‌های غیر نظامی بیگناه ” از جمله بیش از ۵۰ نفر کودک” را کشته و آب و برق برخی از شفاخانه‌ها را قطع کرده و مناطق مسکونی را مورد بمباران قرار داده است.

 این در حالی است که مجامع بین‌المللی نگرانی‌های شان را اظهار داشته و”حماس” نیز آمادگی خود را برای آتش بس اعلام کرده است.

  شورای اخوت اسلامی افغانستان تجاوز و جنایات و حشیانه‌ اسرائیل را شدیدا تقبیح نموده، از سازمان ملل متحد و سازمان‌های تابعه‌ آن میخواهد که دربرابر این تجاوز و جنایات صرفا به اظهار نگرانی‌های لفظی و فورمالیته اکتفا نکرده  به اقدامات مفید عملی دست بیازند.

 و همچنین از تمام سازمان‌های حقوق‌بشری و وجدان‌های آزاده‌ی عالم میخواهیم که در برابر این جنایات ضد بشری ساکت نمانده و فریاد شان را بلند کنند.

  و سر انجام اینکه مردم مسلمان و آزاده‌ افغانستان با این‌که خود در میان خون شناور است؛ این وضعیت تلخ هرگز به معنای فراموش کردن آلام  و مصایب دیگر برادران  و خواهران خود در سایر سرزمین‌های اسلامی “از جمله فلسطین مظلوم” نمی باشد و با رنج و ناامنی که تحمل می کنند، بیش از هر زمان دیگر درد  و رنج برادران  و خواهران خود را درک می کنند و در برابر آن‌ها حساس هستند.

  شورای اخوت اسلامی افغانستان

۲۷٫۲٫۱۴۰۰

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *