سری A ایتالیا| پایان فصل و راه‌یابی یوونتوس و میلان به لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش بخش ورزشی تمدن، در آخرین و سی‌و‌هشتمین هفته از فصل ۲۱-۲۰۲۰ رقابت‌های سری A ایتالیا یکشنبه شب (۲ جوزا) شش بازی همزمان برگزار شد که در مهمترین آنها تیم‌های یوونتوس، میلان و ناپولی برای گرفتن دو سهمیه باقیمانده برای حضور در لیگ قهرمانان به میدان رفتند و در پایان این تیم‌های یوونتوس و میلان بودند که موفق به کسب این سهمیه شدند.

یوونتوس که برای کسب سهمیه نیاز به پیروزی در خانه بولونیا داشت، در نهایت با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید.

فدریکو کیه‌زا در دقیقه ۶، آلوارو موراتا در دقایق ۲۹ و ۴۷ و آدرین رابیو در دقیقه ۴۵ برای یوونتوس و ریکاردو اورسولینی در دقیقه ۸۵ تک گل بولونیا را به ثمر رساند.

در رقابت دیگر میلان در مصافی سخت با میزبانش آتالانتا موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست پیدا کند.

فرانک کسیه در دقایق ۴۳ (پنالتی) و  3+90 نیمه دوم، برای میلان گلزنی کرد.

بدین ترتیب میلان با گرفتن جای آتالانتا در جدول، بعد از اینتر به‌عنوان نایب قهرمان، فصل را به پایان رساند و سهمیه لیگ قهرمانان را هم گرفت. همچنان در این بازی مارتن درون کسی که پنالتی دوم را به میلانی‌ها تقدیم کرده بود، از بازی اخراج شد.

اما ناپولی هم که برای کسب سهمیه به پیروزی خانگی برابر هلاس ورونا نیاز داشت، برابر این تیم به تساوی یک ـ یک رضایت داد. امیر رحمانی در دقیقه ۶۰ برای ناپولی و تنها ۹ دقیقه بعد داویده فارائونی گل تساوی را برای ورونایی‌ها به ثمر رساند. او با این گل بیشتر از آنکه به تیم خودش لطف کرده باشد، به یوونتوس خدمت کرد، چرا که ناپولی را در رده پنجم جدول نگه داشت و به این ترتیب یوونتوس بعد از تیم‌های اینتر، میلان و آتالانتا به‌عنوان تیم چهارم جدول فصل را به پایان رساند و سهمیه لیگ قهرمانان را گرفت.

در سایر بازی‌های آخرین شب از این فصل سری A نتایج زیر رقم خورد:

ساسولو ۲ ـ ۰  لاتزیو

تورینو ۱ ـ ۱  بنونتو

اسپتزیا ۲ ـ ۲  رم

با پایان یکصد‌و‌نوزدهمین فصل از رقابت‌های سری A، تیم‌های فوتبال اینتر (قهرمان)، میلان (نایب قهرمان)، آتالانتا (تیم سوم جدول) و یوونتوس (تیم چهارم جدول) سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آوردند. ناپولی و لاتزیو هم به ترتیب به‌عنوان تیم‌های پنجم و ششم جدول به مرحله گروهی لیگ اروپا خواهند رفت. رم نیز به‌عنوان تیم هفتم به پلی‌اف لیگ کنفرانس اروپا رسید و در پایین جدول نیز سه تیم پارما (بیستم)، کروتونه (نوزدهم) و بنونتو (هجدهم) به دسته دوم سقوط کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *