دانشگاه‌ها، مکاتب و مراکز آموزشی ۱۶ ولایت، با افزایش آمار کرونا تعطیل شد

در حالی که آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در موج سوم این بیماری طی هفته‌های گذشته در کشور روند سعودی را نشان می‌دهد، وزارت صحت عامه در اعلامیه‌ای از تعطیلی تمامی دانشگاه‌ها، مکاتب، کورس‌های آموزشی دولتی و خصوصی در ۱۶ ولایت سر از امروز شنبه (۸ جوزا) برای دو هفته خبر داد.

وزارت صحت عامه‌ی کشور با اشاره به سطح بالای آمار روزانه، (۹۷۷ نفر مبتلا در روز گذشته) این تصمیم را در راستای برنامه‌ی مبارزه با موج سوم کرونا و به‌منظور کاهش گسترش ویروس و کنترل وضعیت موجود، عملی ساخته است.

در اعلامیه آمده است که افزایش روزافزون مریضان مصاب به ویروس کرونا نگرانی جدی سکتور صحت و دولت افغانستان را در پی دارد و زنگ خطر جدی را به صدا درآورده است به طوریکه هر شبانه‌روز بر تعداد افراد مبتلا و مریضان کووید۱۹ افزوده می‌شود.

بر طبق اعلامیه‌ی این وزارت، مراکز آموزشی در ولایت‌های کابل، غزنی، ‌هلمند،‌ قندهار، لوگر، ننگرهار، پکتیا، پروان، میدان‌وردک، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، قندوز و نیمروز از امروز برای دو هفته اجازه‌ی فعالیت ندارند.

در همین حال، وزارت معارف نیز در اعلامیه‌ای گفته است که براساس فیصله‌ی وزارت صحت عامه، تمامی مراکز آموزشی دولتی و خصوصی سر از امروز در ولایت‌های کابل، غزنی،‌ هلمند،‌ قندهار، لوگر، ننگرهار، پکتیا، پروان، میدان‌وردک، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، قندوز و نیمروز رخصت است.

این در حالی است که افغانستان عملاً موج سوم کرونا را تجربه می‌کند و میزان ابتلای افراد به کرونا روز گذشته جمعه (۷ جوزا) ۹۷۷ بیمار جدید و ۱۸ فوتی گزارش شده است، که این آمار از زمان شیوع کرونا در افغانستان بیشترین موارد مثبت روزانه بوده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *