سازمان همکاری‌های اسلامی: پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دوام جنگ، مسلمان‌کشی است

وزارت ارشاد حج و اوقاف روز پنج‌شنبه (۲۰ جوزا)، با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید: یوسف بن احمد العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی، گفته است که دولت افغانستان موقف دینی، معتدل و سازگار را در قبال صلح، به‌ ویژه تأمین آتش‌بس فوری و تعیین زعیم از طریق تمثیل ارادۀ آزاد مردم اختیار کرده که مورد قبول تمامی کشورهای اسلامی است. او اطمینان داده است که از این موقف حکومت افغانستان حمایت می‌کند.

وی اضافه کرده است که کشتار، خشونت و هراس‌افگنی با جوهر اسلام مخالف و ناسازگار است، پس باید از طریق تبلیغ و پیام‌رسانی، به مردم تفهیم شود که اسلام دین ترور و خشونت نه، بلکه آیین وحدت و هم‌گرایی است.

او در ادامه ‌نقش علمای دین در راستای مهار جنگ را ارزنده خوانده و گفته است که علما در جوامع اسلامی نه ‌تنها از نگاه دینی، بلکه از منظر سیاسی نیز از جایگاه مهمی برخوردارند.

آقای العثیمین این سخنان را در دیدار با محمدقاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشورمان که در رأس یک هیأت به عربستان سفر کرده است، گفته و خاطرنشان کرد که پس از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، هیچ بهانه‌ای برای تداوم جنگ از سوی گروه طالبان در این کشور وجود ندارد و دوام این جنگ، جز مسلمان‌کشی چیز دیگری نخواهد بود.

آقای حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف نیز با اشاره به نامشروع بودن جنگ افغانستان از دیدگاه دین اسلام و براساس فتوای عمای جهان اسلام، افزوده؛ که مردم و دولت افغانستان از هیچ نوع قربانی برای رسیدن به صلح پایدار که اراده مردم افغانستان در آن نقش اساسی داشته باشد، دریغ نکرده و و در زمینه عملی‌سازی تمامی پیش‌شرط‌های گروه طالبان اقدام عملی کرده و آماده مذاکره پیرامون حل معضل فعلی و رسیدن به صلح پایدارند.

وی اضافه کرد که نیروهای امنیتی افغان توان حمایت از نظام و تأمین امنیت را دارند. او خواهان همکاری این سازمان شده و گفته است که ما می‌خواهیم همکاری‌های سازمان‌ برای ختم خون‌ریزی و حل سیاسی بحران فعلی با دولت جمهوری اسلامی افغانستان ادامه یابد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *