بحران کرونا در جهان؛ مرگ ۶۳ نفر بر اثر کمبود اکسیجن در اندونزیا

با اوج‌گیری شیوع نوع مسری‌تر گونه دلتا ویروس کرونا در کشور اندونزیا و بحران کمبود اکسیجن در این کشور، روز گذشته در یک شفاخانه ۶۳ بیمار در اثر نبود اکسیجن کافی جان خود را از دست دادند.

در حالی که برخی شهرهای این کشور با افزایش بی‌سابقه مبتلایان بر اثر افزایش سفرها و انتقال نوع مسری‌تر گونه دلتا ویروس کرونا روبرو شده‌اند، مقامات این کشور به تولید‌کنندگان اکسیجن دستور داده‌اند تا نیازهای پزشکی را در اولویت قرار دهند.

در حال حاضر روزانه بیش از ۲۵ هزار مبتلای جدید به مجموع بیماران کووید ـ ۱۹ در این کشور افزوده می‌شود و  ذخیره اکسیجن بیشتر شفاخانه‌ها در حال تمام شدن است و بر اساس آخرین گزارش‌ها ۶۳ بیمار کرونایی در یک شفاخانه بر اثر نبود اکسیجن کافی، جان خود را از دست داده‌اند.  

اندونزیا اکنون با حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مبتلا و بیش از ۶۰ هزار قربانی، بدترین وضعیت را در میان کشورهای جنوب شرق آسیا دارد.

علت عمده افزایش مبتلایان به کرونا، افزایش سفرها خوانده شده که بر این اساس دولت از روز سه‌شنبه با تغییر قوانین مربوط به ورود افراد خارجی به این کشور، تنها برای کسانی که هر دو دوز واکسین را دریافت کرده و جواب تست آنها منفی باشد، اجازه ورود به خاک این کشور را پس از سپری کردن ۸ روز قرنطینه، خواهد داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *