عاملان تخریب پایه‌های برق وارداتی، عضو شبکه داعش و حقانی بودند

ریاست امنیت ملی از بازداشت هسته مشترک گروه داعش و شبکه حقانی در ولایت پروان که در تخریب پایه‌های برق وارداتی به کشور، نقش مستقیم داشته‌اند، خبر داده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی این ریاست به نشر رسید آمده است که چهار نفر به اتهام تخریب پایه‌های برق وارداتی در ولایت پروان بازداشت شده‌اند که پس از تحقیقات اولیه دست داشتن مستقیم این افراد در انهدام ۳۶ پایه برق وارداتی مشخص شده است. از نزد این افراد پس از بازداشت، مقادیر زیادی لوازم و مواد ساخت بمب، برای تخریب و فعالیت‌های تروریستی کشف و ضبط شده است.   

امنیت ملی می‌افزاید؛ این هسته “در فعالیت‌های تروریستی دیگر، همانند انفجار موترهای کاستر در شمال کابل به شمول موتر حامل استادان دانشگاه البیرونی؛ انفجار تانکرهای تیل در مربوطات ناحیه‌ ۱۷ شهر کابل و حمله بر موتر حامل داکتران شفاخانه‌ امرجنسی دخیل بوده‌اند.”

این ریاست مدعی شده که شبکه حقانی وابسته به گروه طالبان نیز نقش مستقیم در انفجار پایه‌های برق دست داشته است.

این در حالی است که پیشتر طالبان دست داشتن در تخریب پایه‌های برق را رد کرده بودند.

بر اساس آمارهای شرکت برشنا تاکنون ۳۹ پایه برق وارداتی در کابل و ولایت‌های شمالی کشور، در مدت شش ماه بدین سو تخریب شده است که علاوه بر خسارات مالی فراوان، باعث بی برقی ۷۵ درصدی در کشور و اختلال در عملکرد شفاخانه‌ها و مراکز صنعتی و تاسیسات استراتژیک شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *