جام قهرمانی یورو ۲۰۲۰ به رم رفت/ انگلیس در خانه باخت

به گزارش بخش ورزشی تمدن، دیدار فاینل شانزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا، یورو۲۰۲۰، یکشنبه‌شب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ومبلی شهر لندن میان تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و انگلیس برگزار شد که این بازی پس از تساوی یک ـ یک در وقت‌های معمول و اضافه، در ضربات پنالتی با برتری ۳ بر ۲ ایتالیا به پایان رسید و این تیم در خانه حریف، جام قهرمانی را بالای سر بردند.

لوک شاو در دقیقه ۲ برای انگلیسی‌ها و لئوناردو بونوچی در دقیقه ۶۷ گل تساوی ایتالیا را به ثمر رساند. تلاش دو تیم در دو وقت اضافه‌ی ۱۵ دقیقه‌ای نیز بجایی نرسید و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ماراتون ضربات پنالتی، برای ایتالیا براردی، بونوچی و برناردسکی ضربات خود را تبدیل به گل کردند و بلوتی و جورجینیو ضربات خود را از دست دادند.

در تیم مقابل هم، کین و مگوایر ضربات خود را گل کردند و رشفورد، شوت خود را به تیر دورازه کوبید و جان لوئیجی دوناروما سنگربان ایتالیا هم با درخشش خوب خود ضربات، سانچو و ساکا را دفع کرد، تا انگلیس ناکام و ایتالیا برای دومین بار در تاریخ خود قهرمان یورو شد.

ایتالیا که آخرین قهرمانی‌اش در سال ۱۹۶۸ رقم خورده بود در حالی این قهرمانی را کسب کرد که در سه حضور قبلی‌ا‌ش در فاینل‌های یورو ناکام بود.

در سمت مقابل اما حسرت تیم انگلیس برای فتح جام ملت‌های اروپا که از سال ۱۹۶۶ با ثبت تنها قهرمانی این تیم در جام جهانی آغاز شده بود، باقی ماند.

در آخرین رویارویی این دوتیم در یورو ۲۰۱۲، نیز این تیم انگلستان بود که نتیجه را واگذار کرد، آنجایی که ایتالیا هم در فاینل مغلوب اسپانیا شد و دستش به جام نرسید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *