گرامیداشت از دومین سالگرد حضرت‌ آیت‌الله العظمی محسنی (ره) در حوزه علمیه خاتم‌النبیین (ص)

از دومین سالگرد رحلت ملکوتی معلم افغانستان حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) امروز در حوزه علمیه خاتم‌النبیین (ص) گرامیداشت شد. دراین مراسم که با حضور شماری زیادی از چهره‌های سیاسی، مقام‌های حکومتی، نمایندگان مجلس، علما و اقشار مختلف جامعه دایر گردید بر نقش برجسته آکادمیسین کشور در تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و فقهی ایشان در افغانستان و جهان پرداخته شد. رئیس‌جمهور غنی با ارسال پیامی در این مراسم، آکامیسین کشور را سنگردار جهاد و مقاومت و بنیان‌گذار نظام اسلامی و اخوت میان مذاهب در افغانستان عنوان کرد.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و آیت‌الله صالحی مدرس؛ رئیس شورای علمای شیعه افغانستان نیز حضرت آیت‌الله محسنی را شخصیت بی همتا و چند بعدی عنوان کردند که با تلاش صادقانه دستاوردهای علمی، عملی و جهادی فراوانی را برای جهان اسلام عرضه کرده‌اند.

سخنرانان دیگر نیز با اشاره به جایگاه علمی و فقهی حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) گفتند، معلم افغانستان یک سیاست مدار فضیلت گرا بود که هیچ منافعی بالاتر از منافع مردم را برای خود تعریف نکرده بود. به گفته سخنرانان نبود ایشان باعث شده است که مشکلات و بحران‌های کنونی دامن گیر مردم افغانستان گردد و امروز اگر آکادمیسین کشور در میان ملت می‌بود با درایت و دانشی که داشتند اجازه نمی‌دادند وضعیت تا این حد نا بسامان گردد.

از جایگاه برجسته علمی، فقهی و جهادی حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) در حالی گرامیداشت شد که در پیام رئیس‌جمهور غنی بر گردآوری و باز نشر آثار معلم افغانستان تاکید گردید. رئیس‌جمهوری همچنین گفته، این آثار گرانسنگ علمی باید در مراکز آکادمیک و علمی در اختیار جوانان و نسل نو افغانستان قرار بگیرند زیرا جوانان کشور نیاز جدی به اندیشه‌های ناب آکادمیسین کشور دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *