مراسم اختتامیه سی و دومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار شد

به گزارش بخش ورزشی تمدن، مراسم اختتامیه سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در استادیوم ملی شهر توکیو در کشور جاپان، مثل برنامه افتتاحیه، در سایه ترس از ویروس کرونا، بدون تماشاچی و با حضور تعداد اندکی از مقامات، برگزار شد.

این مراسم در حالی که معترضان به برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، در بیرون از ورزشگاه ملی این شهر تجمع کرده بودند، آغاز شد و در ابتدا بیرق کشور جاپان به عنوان میزبان و سپس بیرق تمامی کشورهای شرکت کنند در این رقابت‌ها به اهتزاز در آمد.

در این دور از المپیک که با تأخیر یک ساله به دلیل شیوع ویوس کرونا برگزار شد، ۱۱۳۰۰ ورزشکار از ۲۰۷ کشور جهان اشتراک کردند و در نهایت امریکا با کسب ۳۹ مدال طلا مقام اول و چین با ۳۸ طلا، دوم  و جاپان نیز به مقام سوم دست یافتند.

توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک در این مراسم با اشاره به اینکه باید با یکدیگر متحد باشیم و با سختی ها مقابله کنیم، در ادامه گفت: در این زمان بسیار سخت که فشار زیادی روی همه وجود دارد، باید امید داشته باشیم و قطعا ورزش به ما کمک می‌کند که با شرایط بهتری پیش برویم. مردم از دیدن مسابقات المپیک لذت بردند و این مسئله به ما امید می‌دهد که با آینده روبرو شویم.

این اختتامیه با مراسم آتش بازی بسیار زیبا و تشکیل حلقه‌های المپیک بصورت آبشار دیجیتال در مرکز استادیوم و همچنین خاموش شدن مشعل المپیک توکیو برای سه سال دیگر، خاتمه یافت.

گفتنی است که در نهایت نماد و بیرق المپیک توسط توماس باخ به شهردار شهر پاریس تحویل داده شد تا سه سال بعد یعنی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دوباره برافروخته شود.

اسامی ۱۰ کشور برتر المپیک توکیو ۲۰۲۰، به شرح زیر است:

۱- آمریکا: ۳۹ طلا، ۴۱ نقره، ۳۳ برنز و مجموع ۱۱۳

۲- چین: ۳۸ طلا، ۳۲نقره، ۱۸ برنز و مجموع ۸۸

۳- جاپان: ۲۷ طلا، ۱۴ نقره، ۱۷ برنز و مجموع ۵۸

۴- بریتانیا: ۲۲طلا، ۲۱ نقره، ۲۲ برنز و مجموع ۶۵

۵- کمیته المپیک روسیه: ۲۰ طلا، ۲۸ نقره، ۲۳ برنز و مجموع ۷۱

۶- استرالیا: ۱۷ طلا، ۷ نقره، ۲۲ برنز و مجموع ۴۶

۷- هلند: ۱۰ طلا، ۱۲ نقره، ۱۴ برنز و مجموع ۳۶

۸- فرانسه: ۱۰ طلا، ۱۲ نقره، ۱۱ برنز و مجموع ۳۳

۹- آلمان: ۱۰ طلا، ۱۱ نقره، ۱۶ برنز و مجموع ۳۷

۱۰- ایتالیا: ۱۰ طلا، ۱۰ نقره، ۲۰ برنز و مجموع ۴۰

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *